آقای عبدالجلیل کریم پور یکی از همکاران خوبم، هر از گاهی مطالبی رو در وبشون پست می کنند که معضلات اجتماعی و آموزشی رو خیلی زیبا نقد می کنند.مطلبی رو که در زیر به نقل از ایشون گذاشتم،به مجتمع های آموزشی و پرورشی مربوط می شه،به همین خاطر دیدم بد نیست این موضوع اینجا هم قید بشه تا از نظرات دیگر دوستان هم بهره مند بشیم.


سال تحصيلي رو به پايان است.چند ماه ديگر دوباره سالي نو را بايد به انتظار بنشينيم! چه قدر از الان براي سال آتي برنامه ريزي كرده ايم؟چه قدر دغدغه ي آموزشي داريم؟

دغدغه آموزشي از دلايل مهم تفكر آموزشي هست كه بايد به آن پرداخت ، بايد براي مهره چيني اجرايي فكر بكري كرد. از انتخاب مدير مدرسه در داخل شهر گرفته تا معاون اجرايي فلان مجتمع. بايد انتخاب ها منطقي انجام گيرد . انتخاب هر يك از عوامل بايد بدون در نظر گرفتن حاشيه ها صورت پذيرد و فقط به تخصص ها توجه گردد.

همه ي عواملي كه براي يك مدرسه انتخاب مي گردد بايد علاوه بر فيلترهايي كه بايد بگذرانند به فيلتر تخصص و كارآيي نيز در مورد آن ها توجه كافي شود. مدير كارآمد مدرسه مجبور نباشد همكاران دفتري خود را به اجبار بپذيرد. معاون اجرايي با علم رايانه آشنايي حداقل متوسطي داشته باشد!  ارتباط فكري و كاري خوبي بين عوامل مدرسه وجود داشته باشد.

در فرصت باقيمانده تا سال جديد عوامل اجرايي زير ذره بين بررسي كارآمدي آموزشي قرار گيرند ، افت و خيزهاي موجود در اين نهاد كه دليل بر ناكارآمدي در سال گذشته بوده به دقت مورد بررسي و تحليل قرار گيرند . اگر بنا هست براي بهبود كار آموزشي تغييري انجام پذيرد بدون در نظر گرفتن مسائل حاشيه اي و خاص تغييرات انجام شود ، شايسته سالاري و كارآمدي تنها دليل اين تغييرات باشد. در ايام تابستان براي معلمان فراخوان (شناخت افت و خيزهاي موجود در آموزش و پرورش و چگونگي رفع آنها ) گذاشته شود تا چراغ راهي براي سال هاي آتي باشد .  بيشتر به نظرات معلمان در اين مورد توجه گردد ، چرا كه آن ها بيشتر از كارشناسان با دنياي مدرسه آشنايي دارند. پذيراي انتقادات حتي تند و تيز آن ها نيز در اين مورد باشند.

وظايف هر يك از نقش هاي موجود در مدرسه و اداره ، تعريف و بر مبناي آن تعريف از آن ها كار خواسته شود.

خلاصه آن كه آموزش و پرورش را بايد از روزمرگي و انفعال خارج كرد و كاري كرد كارستان....